SYC - Aktualności

• Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

Rejs na Borchardcie

Drodzy Żeglarze, Klubowicze i Przyjaciele Śląskiego Yacht Clubu!

Rok temu zastanawialiśmy się jak powinien wyglądać pierwszy od dłuższego czasu wspólny rejs SYC. Młodsi stażem klubowicze, którzy często nie mają jeszcze doświadczeń z tego rodzaju wypraw pytali jak, gdzie i z kim można wybrać się w dziewiczy rejs po słonych wodach? Starsze SYCowe wilki morskie także nie miały okazji sprawdzić się "w boju" ze wszystkimi koleżankami i kolegami ze Śląskiego Yacht Clubu. Czym innym jest przecież opowiadanie przeżytych osobno morskich opowieści przy ognisku nad Dzierżnem, a czym innym przeżywanie ich wspólnie na słonych wodach!

Dlatego postanowiliśmy zorganizować rejs na żaglowcu. I udało się - 8 lipca 2015 roku wypłynęliśmy na nasz ukochany Bałtyk pod banderą Śląskiego Yacht Clubu żaglowcem S/Y Kapitan Borchardt. To jeden z najpiękniejszych, polskich żaglowców, 45 metrowy trzymasztowy szkuner gaflowy, który jest w stanie zabrać na pokład 42 osoby. Nie było nas aż tylu, ale wystarczająco dużo, żeby stworzyć zgrane  4 wachty.

Spotkaliśmy tam niesamowity klimat wyjątkowych i niepowtarzalnych ludzi wśród załogi, szczególnie wiecznie wesołego kuka Jacka, człowieka od wszystkiego, który nie boi się żadnych wyzwań - bosmana Rafała, no i super fajnego kapitana Krzyśka, wraz z synem.

Przeżyliśmy kilka dni wspaniałej przygody - kołysania, zielenienia, sztormowej fali i pięknej pogody. Pracowaliśmy razem i bawiliśmy się razem przeżywając to co najpiękniejsze w żeglarstwie - wspólnoty ludzi, których łączy ta sama pasja.

Trasa naszej wyprawy to Gdańsk - Sztokholm i choć niepomyślne wiatry nie pozwoliły nam po drodze przystanąć na Gotlandii, to w sztokholmskie szkiery wpłynęliśmy pod pełnymi żaglami, robiąc ogromne wrażenie na wszystkich, których mijaliśmy. Od szwedów wychodzących na balkony swoich nadmorskich domków, dzieci wybiegających na pomosty i machających do nas, po pasażerów przepływających obok promów.

Wróciliśmy z niezapomnianymi wrażeniami i silnym postanowieniem, że musimy koniecznie to powtórzyć i pokazać ten klimat następcom zeszłorocznych "żółtodziobów". Ponieważ sprawdziło się że jest to przygoda nie tylko dla wytrawnych "wilków morskich", ale również dla nowicjuszy, tak dla bardzo młodych, jak i dla tych starszych. Na pewno jest to niepowtarzalna możliwość żeglowania w dużym gronie i przeżycia czegoś wyjątkowego. Zapytajcie zresztą sami tych, co tam byli ...

Do udziału w kolejnym rejsie zapraszamy wszystkich, nie tylko klubowiczów Śląskiego Yacht Clubu, dlatego możecie podzielić się tym pomysłem ze wszystkimi osobami, które chcielibyście spotkać na pokładzie. Zapraszamy szczególnie weteranów SYC którzy chcieli by spotkać się po latach wspólnie pod żaglami. Nadchodzi czas, aby znowu wypłynąć razem!

Termin i trasa rejsu zostaną ustalone niebawem.

Wszystkich zwolenników takiej inicjatywy prosimy o kontakt z:
Członkiem Zarządu d/s morskich Piotrem Niesobskim lub Komandorem Tomaszem Hechnerem.